Sunday, June 17, 2007

Keluhan orang yang sedang merindu

YA ALLAH...
Tika badai rindu datang padaku, menghempas pintu hatiku,pada siapa harusku berbisik pilu, hanya padaMu aku mengadu....
Tika airmataku melimpah,tak dapat ku bendung, pada siapakah harusku tumpahkan kesedihan itu, hanya padaMu jualah aku luahkan....
Tika seribu persoalan, meluru menerjah mindaku, pada siapa harusku tanyakan persoalan, hanya padaMu aku suarakan....
Tika diri ini penuh dosa, menadah memohon keampunan, pada siapakah harusku arahkan, hanya padaMu aku hulurkan....
Tika resah melanda, hadirkanlah sebuah ketenangan, pada siapakah harusku pinta belas kasihan, hanya padaMu aku bisikan....
Tika malam melabuhkan tirai, kepiluan membalut kerinduan, rembulan menyepi ditabirkan, pada siapa harusku merayu, hanya padaMu aku curahkan....
Tika ku ungkapkan bicara. resah rindu pilu silih berganti, siapa yang mau mendengarkan, siapa yang tahu jua merasakan, hanya padaMu aku titipkan....
Amin Ya Rabbal Alamin
Rindu itu sakit, akhirnya berhikmah jua....
Cinta itu pahit, akhirnya manis jua....
Sabar itu perit, akhirnya penawar jua....
Derita itu nestapa, tetapi harum mewangi jua....
Semuanya cantik belaka, jika kita redha kehendak yang Maha Esa..

(i received this email from unknown person...)

No comments: