Monday, September 6, 2010
Pra Raya...Ketupat palas 1
Mood raya dah makin hari makin menebal...arini, mama n 'konco'2 nya wat penyediaan bahan2 tuk ketupat palas. ni salah satu menu wajib kami. maklumlah, asal mama n abah orang Utara. so, mmg sinonim ketupat palas dgn org Utara ni...
ni lah daun palas. mama beli kat Pasar Pudu...
mula2, pilih daun mana nak dibuat
then buka lipatan daun...kembangkan...buang unnecessary part...
lilit kat tangan...gulung...dan gulung...dan gulung...
dah siap...
ni antara pembantu mama...abah, haziq n athirah. mana I? haa...i ada projek lain kat dapur...nnt i citerkan...
ni 1st time haziq wat ketupat palas...xsangka menjadi. abah kata, haziq ni mcm abang Hayazi, cepat tangkap.
banyak gak die dpt...ni hasilnya...mama die mesti bangga...hehehe...
Pra Raya...Kad Raya
Raya tahun ni, teringin nak design kad raya sendiri. bukan tuk print tapi tuk dihantar secara maya n elektronik...sesi penggambaran dijalankan pada 3 september 2010, sebeum gi sekolah. naper tarikh tu? coz ia hari jumaat, naz pakai baju melayu n kebetulan tarikh tukami pakai baju raya 2009...aisy lak mmg zzz pakai baju melayu gak coz malam sebelumnya gi sekolah tuk majlis berbuka puasa. ok lah tu...
memandangkan xde tripod lagi (abang, bila nak gi beli?), so letaklah dslr kesayanganku kat atas tv...guna live view. dengan menggunakan manual focus (auto focus dah rosak...sedih sangat), main agak2 je...
ni pics papa n aisy...try dulu...
ni pics kami sekeluarga...jenuh mama berlari...dah lah tu, siap pakai name tag lagi...hehehhe...
kat sekolah, pagi tu gak i design kad raya kami. bila tgh ada mood, laju je wat. so, inilah hasil akhir kad raya kami....
Selamat Hari Raya. Maaf Zahir & Batin dari kami sekeluarga...Semoga lebaran tahun ini menjanjikan kebahagiaan untuk anda semua. Jemputlah datang ke teratak kami di Hulu Langat dan Tangkak, Johor...
memandangkan xde tripod lagi (abang, bila nak gi beli?), so letaklah dslr kesayanganku kat atas tv...guna live view. dengan menggunakan manual focus (auto focus dah rosak...sedih sangat), main agak2 je...
kat sekolah, pagi tu gak i design kad raya kami. bila tgh ada mood, laju je wat. so, inilah hasil akhir kad raya kami....
Selamat Hari Raya. Maaf Zahir & Batin dari kami sekeluarga...Semoga lebaran tahun ini menjanjikan kebahagiaan untuk anda semua. Jemputlah datang ke teratak kami di Hulu Langat dan Tangkak, Johor...Mohon Ampun...
dah lama x update kan? dr bulan July 2010...
naz pun tanya..."dah lama b x update blog? naper...?"
sebenarnya, i ada taip beberapa post, cuma x publish...naper? coz i ngamuk dgn benda ni...dulu senang nak drag pics...tetiba xleh lak. adakah sbb guna mozilla @ IE yg weng2? ataupun blog ni wat hal? ntah lah...
arini, try nak upload pics n try drag...ALHAMDULILLAH, berjaya!!! tu yg terus update setakat mana yg leh...so, kawan2 blogger, I'm Back...hehehe...
naz pun tanya..."dah lama b x update blog? naper...?"
sebenarnya, i ada taip beberapa post, cuma x publish...naper? coz i ngamuk dgn benda ni...dulu senang nak drag pics...tetiba xleh lak. adakah sbb guna mozilla @ IE yg weng2? ataupun blog ni wat hal? ntah lah...
arini, try nak upload pics n try drag...ALHAMDULILLAH, berjaya!!! tu yg terus update setakat mana yg leh...so, kawan2 blogger, I'm Back...hehehe...
Menu berbuka 2010
Alhamdulillah, tahun ni tahun ketiga berpuasa dengan title 'ISTERI', tahun kedua dengan title 'MAMA'. n lebih bermakna, tahun ni leh masak untuk naz semula coz thn lepas, masa bulan Ramadan, i tgh berpantang, jauh di Langat.n xtau naper, kali ni, bersemangat tul nak memasak. n mencuba sesuatu yg baru...antaranya...
mee sup...
bergedil daging...
kuih cara berlauk...
tepung pelita...(my fav)
ayam goreng berempah...
nasi lemak...sambal udang(requested by my hubby)
nasi daging...(my fav too)
roti hotdog...(1st attempt...sangat sedap)
Cornflakes madu...4 hari raya
alhamdulillah, masa bulan puasa ni, semua masakan menjadi...cukup rasa...n yang penting, dapat menyajikan untuk keluarga tersayang...
Cornflakes madu...4 hari rayaalhamdulillah, masa bulan puasa ni, semua masakan menjadi...cukup rasa...n yang penting, dapat menyajikan untuk keluarga tersayang...
Saturday, June 19, 2010
Thursday, May 20, 2010
Hari Guru 2010...
Alhamdulillah...2010 merupakan tahun ke 6 i sambut hari guru. as usual, i msg guru2 i yg lama. the best part was, i managed to call the teacher who is responsible making me as disipline as i am now...Pn Maznah. so happy that i can talk to her...

back to the celebration, tahun ni i berjaya menang...erm...u can read it, rite?
hehehe...bangga seh...
petang, ada perlawanan bola jaring antara guru2 daerah Ledang. i jadi ketua pasukan n main posisi GS. xsangka gak yg i leh shoot bola...ahaks...
ni lah team kami...
Monday, May 10, 2010
Happy Mother's day
This year is the first year i celebrate Mother's Day. we went to Jusco Bandaraya Melaka for celebration.
Naz n Aisy brought me this...more touching when aisy passed it himself to me...
n we have our lunch at Kenny Rogers. n for the first time, aisy enjoyed his meal....yummy...
naz brought me early mother's day present...sandal...
n on saturday, i baked muffins for myself n the boys in the house...YUMMY....
to my beloved hubby n my beloved son, Aisy, thank you for the celebration. i love you so much...
n we have our lunch at Kenny Rogers. n for the first time, aisy enjoyed his meal....yummy...
to my beloved hubby n my beloved son, Aisy, thank you for the celebration. i love you so much...
Subscribe to:
Posts (Atom)